YLEISET EHDOT

  1. Rekisteröityminen ja verkon käyttö

1.1. Tilaaminen Raskaspari Oy:n (”Raskapari”) verkkokaupasta ei edellytä sinulta rekisteröitymistä. Raskaspari kerää tuolloin tarpeelliset henkilötietosi tilauksen toteuttamiseksi.
1.2. Tilauksen yhteydessä voit rekisteröityä Raskasparin asiakkaaksi, jolloin hyväksyt henkilötietojesi liittämisen Raskasparin asiakasrekisteriin. Tämä yksinkertaistaa tilaustesi tekemistä jatkossa sekä antaa sinulle mahdollisuuden seurata tilauskantaasi.
1.3. Voit liittyä uutiskirjelistallemme, jolloin vastaanotat Raskasparin uutisia ja tarjouksia sähköpostiisi. Emme luovuta sähköposteja kolmansille osapuolille.
1.4. Käyttämällä Raskasparin verkkopalvelua, -kauppaa tai rekisteröityessäsi Raskasparin asiakasrekisteriin sitoudut:
1.4.1. käyttämään verkkopalvelua ja –kauppaa näiden yleisten ehtojen mukaisesti;
1.4.2. hyväksymään Raskasparin yleiset ehdot ja tietosuojaperiaatteet;
1.4.3. noudattamaan erityistä huolellisuutta ja tarkkaavaisuutta verkkokauppaamme käyttäessäsi;
1.4.4. antamaan itsestäsi todenmukaiset tiedot sekä muuttamaan tarvittaessa näitä tietoja;
1.4.5. hankkimaan huoltajan suostumuksen tilauksellesi, mikäli olet alle 18-vuotias;
1.4.6. huolehtimaan siitä, että salasanasi ja käyttäjätunnuksesi pysyvät salassa sekä olemaan luovuttamatta niitä kenellekään sekä vastaamaan siitä, jos joku muu käyttää käyttäjätunnustasi ja salasanaasi verkkokaupassamme; sekä
1.4.7. välittömästi ilmoittamaan Raskasparille, jos käyttäjätunnuksesi tai/tai salasanasi ovat joutuneet kolmannen osapuolen tietoon, jolloin Raskaspari varaa oikeuden poistaa käyttäjätunnuksesi ja salasanasi välittömästi käytöstä.

  1. Tilauksen sitovuus

    2.1. Voit tilata tuotteita vaivattomasti verkkokaupastamme mihin vuorokauden aikaan tahansa. Tuotteiden ostaminen tapahtuu niin, että lisäät haluamasi tuotteet ostoskoriin. Sen jälkeen seuraa verkkokaupan antamia ohjeita tilauksen loppuunsaattamiseksi. Tilauksen vahvistussivulta näet ostostesi loppusumman, joka sisältää verot ja toimituskulut.
    2.2. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Raskaspari on lähettänyt sinulle sähköpostitse tilausvahvistuksen. Tämän jälkeen Raskaspari voi pidättää oikeuden muuttaa kauppaan liittyviä ehtoja.
    2.3. Sinulla on ennen tilauksen toimitusta oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse peruuttaa tilaus osin tai kokonaan. Tilauksen toimitus on tapahtunut, kun tilauksen seurantatunnus on lähetetty sähköpostitse.
    2.4. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse tai puhelimitse. Ammattitaitoinen henkilökuntamme palvelee ja auttaa sinua mielellään kaikissa tiedusteluissa ja tilauksiin liittyvissä asioissa. Ensisijaisesti pyydämme olemaan yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@raskaspari.fi kiireellisissä asioissa myös puhelimitse numeroon 010 2896949.

  2. Hinnat

    3.1. Raskasparin verkkokaupan hinnat ovat euroissa (EUR) ja ne sisältävät arvonlisäveron (24%). Tarjoushinnat on merkitty selkeästi erikseen tuotekohtaisesti.
    3.2. Toimituskulut per tilaus ovat alkaen 6,50 euroa. Hinnat vahvistuvat tilauksen yhteydessä.
    3.3. Toimitamme tilauksia ainoastaan Suomeen. (Myös Ahvenanmaalle)

 

  1. Toimitusehdot

4.1. Mikäli tilaamaasi tuotetta on varastossamme, arvioitu toimitusaikamme postitse on noin 2-5 arkipäivää.
4.2. Tilaustuotteen arvioitu toimitusaika on noin 2-4 viikkoa.
4.3. Tilaamasi tuotteet voit myös noutaa myymälöistämme postituksen sijaan. Myymälästä noudetut tuotteet tulee myös palauttaa myymälään.
4.4. Mikäli haluat tuotteen ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on sinun mainittava siitä erikseen tilauksen teon yhteydessä. Pyrimme huomioimaan toiveesi, mikäli mahdollista.
4.5. Mikäli ostat useita tuotteita, joilla on eri toimitusajat, toimitamme tuotteet pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti, ellemme ole erikseen muuta sopineet.
4.6. Raskaspari toimittaa tuotteita Suomeen.
4.7. Raskaspari ei vastaa vahingoista tai viivästyksistä, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta ylivoimaisesta esteestä, jota se ei olisi voinut kohtuudella ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Tällaiseksi esteeksi katsotaan mm. tuonti- ja vientikiellot, työtaistelutoimenpide, viranomaisten päätökset, viivästyneet tuotetoimitukset tavarantoimittajiltamme, häiriöt kuljetuksissa, sota, luonnonmullistukset tai muu vastaava seikka. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kolme kuukautta, on sekä sinulla että Raskasparilla oikeus purkaa etämyyntisopimus ilman vahingonkorvaus- tai muita seuraamuksia.

 

  1. Maksuehdot

Raskaspari käyttää verkkokaupassaan Checkout Finlandin tarjoamia maksutapoja.

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Meillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.

Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Mikäli tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, olemme välittäneet maksusi.

Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Mikäli haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu.

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Maksutoimeksiantopalvelua käyttäessäsi sinua sitoo seuraavat ehdot: Maksutoimeksiantopalvelun ehdot.

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay, Masterpass ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Jousto lasku ja osamaksu

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti.

Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta maksuaikaa. Ostokseen lisätään 2,90€:n laskutuslisä. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90€/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90€/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia.

Joustolla ostaminen on turvallista. Ensimmäisen ostoksen yhteydessä teet vahvan sähköisen tunnistautumisen. Palaavana asiakkaana voit tunnistautua helposti puhelimeen lähetettävän kertakäyttöisen koodin avulla. Jokaisen ostoksen yhteydessä teemme reaaliaikaisen ja automatisoidun luottopäätöksen. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä. Lasku toimitetaan sähköpostitse. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy.

Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com. Jousto –verkkokaupan mukavin maksutapa!

 

  1. Tuotteen vaihto ja palauttaminen

6.1. Meille on tärkeää, että olet tyytyväinen tilaukseesi. Jos tuote ei vastaa odotuksiasi, voit vaihtaa tai palauttaa sen 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Tuotteidemme vaihto- ja palautusohjeet ovat osa näitä yleisiä ehtoja ja ne löytyvät asiakaspalautussivuiltamme. Noudata näitä ohjeita sekä tuotteen mukana tulleita ohjeita tarkasti, mikäli haluat vaihtaa tai palauttaa tuotteen. Hyvitämme palauttamasi tuotteen/tuotteiden alkuperäisen ostohinnan/hinnat.  Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin asiakaspalautus. Mikäli haluat peruuttaa tilauksesi sen jälkeen, kun se on jo lähetetty sinulle, nouda lähetys normaalisti ja palauta se meille näitä ohjeita noudattaen. Mikäli asiakas jättää tilauksen noutamatta, veloitamme asiakkaalta meille aiheutuneet ylimääräiset pakkaus-, lähetys- sekä palautuskulut. Maksu on minimissään 20 euroa, tai 10% tilauksen arvosta, jos tilaus on toimitettu muuten kuin Postilla tai Matkahuollolla, tai on muuten kookas, painava, tai erikoiskäsittelyä vaativa.
6.2. Mikäli tuote on vahingoittunut kuljetuksen aikana, noudata tarkoin asiakaspalautusohjeitamme
6.3. Mikäli asiakas käyttää väärinkäytöstarkoituksessa toisen asiakkaan asiakasnumeroa, tiliä tai laskua, tai muutoin tahallisesti toimii Raskaspari Oy:n vahingoksi, voi Raskaspari Oy jatkossa pidättäytyä hyväksymästä henkilön tilauksia (ostokielto). Ostokielto voidaan asettaa esim. jos asiakas toistuvasti palauttaa tai jättää lunastamatta tilaamansa lähetykset tai väärinkäyttää tilaajaetuja

6.4. Mikäli olet valinnut tilauksesi toimitustavaksi noudon myymälästä, ja haluat palauttaa tuotteita tilauksesta, on tuotteet palautettava myymälään.

6.5. Voit myös palauttaa postin ja matkahuollon kautta tilatut tuotteet lähimpään myymälääsi.

  1. Reklamaatio

    7.1. Asiakkaan velvollisuus on tarkastaa saapuneen tilauksen sisältö, tuotteiden kunto ja vastaanotettu kappalemäärä huolellisesti heti, kun tilaus on vastaanotettu.
    7.2. Jos sinulle on toimitettu väärä tuote, väärä määrä tuotteita tai tuotteessa on virhe, ole viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse 010 2896949, tai sähköpostilla asiakaspalvelu@raskaspari.fi
    7.3. Vastaamme myymämme tuotteen virheestä kuluttajansuojalain 5. luvun mukaisesti. Edellä kohdassa 6.1 mainittu 14 päivän määräaika ei rajoita oikeuttasi tehdä reklamaatiota tuotteessa olevan virheen vuoksi.
    7.4. Tuotteessamme on virhe esim. silloin, jos se on vastaanottaessa vahingoittunut. Tavaran virheenä ei pidetä tavaran luonnollista kulumista käytössä eikä myöskään sitä, jos tavara on vahingoittunut, jos sitä on käytetty normaalista poiketen.
    7.5. Palauta virheellinen tuote asiakaspalautusohjeidenmukaisesti. Kun olemme vastaanottaneet palauttamasi tuotteen, vaihdamme sen joko uuteen tuotteeseen tai palautamme tuotteen hinnan. 

  2. Loppuun käytettyjen tuotteiden palauttaminen myymälöihin

Tietyt tuotteet kuten renkaat ja polttimot yms. sisältävät kierrätysmaksun ja niiden kierrätys voidaan hoitaa toimipisteidemme kautta.

  1. Ehtojen muuttaminen

    9.1. Raskaspari pidättää oikeuden muuttaa yleisiä ehtojaan sekä muita verkkokaupassa sovellettavia ehtoja, kuten asiakaspalautus- ja tietosuojaehtojaan sekä hintojaan. Asiakkaan velvollisuus on ennen tilauksen tekoa tutustua kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin.

  2. Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu

    10.1. Raskasparin verkkokauppaan ja etämyyntisopimukseesi sovelletaan Suomen lakia. Pyrimme ensisijaisesti ratkaisemaan mahdolliset erimielisyydet neuvottelemalla. Jos emme saa ratkaistua kauppasopimukseen liittyvää erimielisyyttä neuvottelemalla, sinulla on oikeus saattaa asia kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (www.kuluttajariita.fi). Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, sinun on oltava yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi)